Ryszard Nikiel Ryszard Nikiel
 

strona główna
O mnie
PiS
Urząd Marszałkowski
Rada Miasta Gdańska
Wydarzenia

Galeria

 
Wystąpienie na sesji Rady Miasta Gdańska


PROTOKÓŁ NR XXVII/04
z XXVII sesji RADY MIASTA GDAŃSKA,
która odbyła się w dniu 26 sierpnia 2004 roku
w sali obrad Nowego Ratusz w Gdańsku
ul. Wały Jagiellońskie 1

KOMUNIKATY

Radny - RYSZARD NIKIEL - Wiceprzewodniczący RMG

Wysoka Rado.
Chciałem poinformować, że reprezentowałem radę w uroczystościach powstania warszawskiego. Byłem obecny 31 lipca o godzinie 9 na otwarciu Muzeum Powstania Warszawskiego o 12 na Zamku Królewskim na uroczystej sesji, wieczorem na Placu Krasińskich na Apelu Poległych. 1 sierpnia uczestniczyłem przy Grobie Nieznanego Żołnierza w uroczystej odprawie wart, złożyłem wieniec w imieniu RMG oraz wpisałem się do dwóch ksiąg pamiątkowych.
Myślę, że większość z nas śledziła te obchody. Były one zrobione bardzo sprawnie. To była bardzo duża promocja dla miasta Warszawy oraz ogromne szczęście dla kombatantów, którym miasto zafundowało przejazd, pobyt w hotelach.
Nasunęła mi się taka paralela do 25 -lecia sierpnia, którą będziemy obchodzić w przyszłym roku. Niektórzy łączą te wydarzenia. Przebieg uroczystości w Warszawie jest takim impulsem dla miasta Gdańska aby te uroczystości na nasza skalę potraktować poważnie. Będzie to z korzyścią dla miasta.

ROZPATRZENIA I ROZSTRZYGNIĘCIA PROTESTÓW DO PROJEKTU MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO TRASY LĘBORSKIEJ W MIEśCIE GDAŃSKU. (DRUK 780 + AUTOPOPRAWKA)

ROZPATRZENIA I ROZSTRZYGNIĘCIA ZARZUTÓW DO MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO TRASY LĘBORSKIEJ W MIEśCIE GDAŃSKU. (DRUK 782)

Radny - RYSZARD NIKIEL - Wiceprzewodniczący RMG

Wysoka Rado.
Chciałem poruszyć dwa aspekty, które pojawiły się w tej dyskusji. Pierwsze to dziwi mnie, a padło to dzisiaj drugi raz, że jeśli się mówi o znaczeniu A - 1 to jest polityka. Polityka to jest ideologia albo powiedzmy partyjny interes. My mówimy tu o sprawach ekonomicznych, o ekonomii naszych portów. świadczy o tym wypowiedz rzecznika portu, że z przyczyn ekonomicznych dla portu lepsza jest taka kolejność. Nie mówmy tu o jakiejś polityce bo to sugeruje jakiś zupełnie inny aspekt sprawy. Powstanie A - 1 później jest błędem ekonomicznym - mówmy otwarcie i ryzykiem ekonomicznym.
Drugi aspekt sprawy. Absolutnie z przebiegu tej dyskusji nie można być przekonanym, że rzeczywiście zrobiono wszystko, aby uwzględnić interes mieszkańców Osowej. Po pierwsze to, że przyjęto na poziomie planu wojewódzkiego, że akurat wlot tej trasy będzie w Osowej to od razu oznacza, że jest to rozwiązanie idealne i jedyne? przecież nie musimy tego traktować jako Biblii.
   
powrót na górę strony